به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: زورخانه حضرت ابوالفضل (ع )يزد با حضور دکتر نجفی معاون سازمان ميراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،مهندس میرسعیدی معاون عمرانی استاندار،مهندس سیفی رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد و معاونین آن سازمان،مدیر کل تربیت بدنی استان وشهرستان یزد،رئیس هیات ورزشهای باستانی استان در محله فهادان شهر يزد به بهره برداري رسيد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي , صنايع دستي و گردشگري استان يزد احياء و مرمت آثار تاريخي را يکي از سياست هاي آن سازمان مذکور ذکر کرد.
عزيزالله سيفي گفت: در سال گذشته 434 پروژه در استان يزد مرمت و احيا شده است که این مکان یکی از نمونه های آن است.
سیفی افزود پس از تملک ساختمان توسط این سازمان و انجام مرمت و بازسازی با مبلغ ششصد میلیون ریال با مساعدت و همکاری سازمان تربیت بدنی تجهیز و راه اندازی شد.
مدير کل تربيت بدني استان يزد نيز بر توسعه فضاهاي ورزشي در استان تاکيد کرد و گفت: ورزش نقش مهمي در شادابي و سلامتي افراد دارد.
احمد کمالي ، از افتتاح 15 پروژه ورزشي در خردادماه جاري در استان خبر داد و گفت: اين پروژه ها شامل سه باب زورخانه , شش سالن ورزشي و شش مجموعه ورزشي روستايي است.
وي هزينه اين پروژه ها را دو ميليارد و 120 ميليون ريال عنوان کرد.
سپس آقای دکتر نجفی معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور ضمن تشکر از دست اندرکاران این پروژه اظهار امیدواری نمود با انجام ورزشهای باستانی که روحیه شادابی و نشاط در جامعه و بویژه جوانان را بالا ببریم.
در پایان با اهداء تندیس ورزشهای باستانی از زحمات آقای سیفی تشکر به عمل آمد.

یزدفردا  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا